Nowa strona fingerprintweb.pl

Zmiana identyfikacji Poczty Polskiej

czwartek 24-01-2013

Przedstawiam wykonany przez Pocztę Polską rebranding marki, który niestety nie jest wzorem do naśladowania.
23.01.2013 Poczta otworzyła swoją modelową placówkę, która ma być symbolem zmian w jakości usług i postrzeganiu marki. Osobiście uważam, że zmiany są potrzebne i wyglądają one nie najgorzej.  Biel i czerwień idealnie odzwierciedlają polskie barwy narodowe, natomiast sam logotyp pozostawia wiele do życzenia.

Logotyp składa się z uproszczonego symbolu trąbki pocztowej, w porównaniu do starej wersji jest to znak nie czytelny i minie bardzo dużo czasu nim zacznie kojarzyć się z trąbką. Typografia logotypu jest wykonana z czcionki Calibri, która w moim mniemaniu ma zbyt małe przestrzenie pomiędzy znakami.

Strona internetowa Poczty polskiej uległa aktualizacji, ale nie działa w pełni tak jak należy (poniżej screen strony głównej z rozbitym menu).

Najprawdopodobniej niedługo górne menu zostanie naprawione ale jest to bardzo nieprofesjonalne podejście ze strony programistów, by zamieścić półprodukt w tak ważnym momencie dla firmy. Królewska czerwień na stronie  nie jest rażąca dla oka, pojawia się w wyróżnikach i nagłówkach. Najprawdopodobniej górna nawigacja zostanie poprawiona, bo jej zalążek został umieszczony na stronie Pocztexu. Nie jest idealnie ale chyba nie ma niczego gorszego od zbyt nafaszerowanego linkami, pod menu i innymi sposobami kategoryzacji podstawowych informacji dla odbiorcy.  W dalszej części strony ikony odsyłające do najważniejszych miejsc serwisu są bardzo trafionym pomysłem. Stopka ma dużo światła pomiędzy kolumnami, dzięki czemu jest czytelna i zachęcająca do zapoznania się z innymi elementami serwisu.
Nieoczekiwanym zaskoczeniem jest zmiana strony Pocztexu, gdzie stare niebiesko pomarańczowe logo wygląda bardzo marnie na czerwonym tle tego samego szablonu strony co Poczta Polska. Czy jest to przypadkowe działanie, czy niedługo poznamy nowe logo Pocztexu? Poniżej screen ze strony Pocztexu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.
Pola wymagane, są oznaczone *

Załóż konto w serwisie Gravatar, by dodać swoje zdjęcie do komentarza.